Gambar Surau As-Syakirin

Gambar Surau As-Syakirin

Ucapan Pengerusi

`Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani’

Assalamu 'alaikum Muslimin dan Muslimat.

Terima kasih kerana sudi melayari laman web Surau As-Syakirin.

Makluman

MAKLUMAN...

- Bayaran bagi penyertaan Badan Khairat Kematian Kariah Dengkil boleh di hulurkan kepada Ustaz Mohd. Azahar bin Mohammad selaku wakil Masjid Jame'atus Solehah, Dengkil di Taman Ambar sejumlah RM24.00 bagi tahun 2013M/1434H bagi melayakan menerima kemudahan yang disediakan.

- Kepada semua peserta Ibadah Qurban bagi 1434H/2013M, ansuran bulanan sebanyak RM40 boleh di bayar kepada Bendahari iaitu Encik Jalaludin bin Mahadi (No.75 Jalan Ambar 5), resit disertakan. Penyertaan baru masih di buka sehingga diberitahu kelak.

Wednesday, February 10, 2010

Status Pembinaan Surau As-Syakirin


Status Pembinaan Pada 12 April 2011


Status Pembinaan Pada 12 April 2011


Status Pembinaan Pada 12 April 2011


Status Pembinaan Pada 12 April 2011


Status Pembinaan Pada 1 April 2011


Status Pembinaan Pada 25 Mac 2011


Status pembinaan pada 1 Mac 2011.


Status pembinaan pada 20 Februari 2011.


Status pembinaan pada 11 Januari 2011.


Status pembinaan pada 1 November 2010.


Status pembinaan pada 1 November 2010.


Inilah papan tanda projek bagi pembinaan Surau As-Syakirin yang memberi tanda akan wujud perubahan kepada penduduk Taman Ambar dan sekitarnya.


Bakal-bakal Imam, Bilal, Siak dan Jemaah bergambar kenangan di lokasi di mana akan terbina bangunan yang akan menjadi tempat mereka belajar agama dan beribadat.
Gambar ini di ambil pada 11 Oktober 2010.


Inilah tapak asal cadangan bagi mendirikan Surau As-Syakirin Taman Ambar.
Nantikanlah dan doakanlah gambar seterusnya yang akan menunjukkan status pembinaan surau dengan izin Allah swt. Amin...



Kepada para dermawan yang ingin beramal jariah untuk membantu pengurusan/pembinaan Surau As-Syakirin adalah amat dialu-alukan dan pihak kami mendahului dengan ucapan terima kasih.


``Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipatgandakan bagi siapa yang Dia kehendaki, dan Allah Maha Luas lagi Maha Mengetahui.’’ (Firman Allah, Surah al-Baqarah, ayat 261). Mafhum Sabda Rasulullah s.a.w. : ``Harta kamu ialah apa yang telah kamu guna dan belanjakan, sementara yang kamu tinggalkan itu adalah untuk orang selepas kamu.” (Riwayat al-Bukhari). Dan mafhum sabda Baginda S.A.W. lagi : ``Apabila matinya anak Adam maka terputuslah segala amalannya, kecuali tiga perkara....... (salah satu daripadanya ialah) Sedekah Jariah.”


Pihak kami mendoakan agar Para Dermawan yang pemurah ini dianugerahkan kesihatan yang berpanjangan, umur yang berkat dan dimurahkan rezeki setiap masa dan keadaan. Amin Ya Allah.

Semoga sumbangan daripada pihak YBhg Dato’/Datin/Tuan/Puan itu diganjari oleh Allah Taala dan akan menjadi bekalan di Hari Kemudian, iaitu Di Hari Yang Tiada Berguna Harta dan Anak Pinak, Kecuali Orang Yang Datang Kepada Allah Dengan Hati Yang Sejahtera (maksud firman Allah).


Sebarang kemusykilan dan pertanyaan boleh berhubung terus dengan Pengerusi Surau As-Syakirin merangkap Pengerusi Biro Agama, Persatuan Penduduk Taman Ambar di talian 013-3126403/019-2049037 (Ustaz Mohd. Azahar bin Mohammad).




No comments:

Post a Comment